محاکمات جنایی و کیفری را در تلویزیون می شنویم و در اخبار آنها را می خوانیم. مردم مشتاقند بدانند که چه استدلال هایی مورد استفاده قرار گرفته است و وکلا چه دفاعیاتی را برای اثبات بی گناهی متهم ارائه کرده اند. اما وقتی صحبت از بحرانی به این بزرگی در زندگی شخصی یک فرد می شود ، باید بیشتر از آنچه در تلویزیون نشان داده می شود، بداند و لازم است بداند که در هنگام نیاز به یک وکیل کیفری در مشهد باید به دنبال چه ویژگی هایی باشد.

وکیل کیفری در مشهد

وکیل مدافع کیفری در مشهد کسی است که در دفاع از افراد متهم به جنایت تخصص دارد. او در زمینه دعاوی کیفری و جنایی به صورت تخصصی مشاوره و قبول وکالت می نماید. حضور وکیل خوب کیفری در مشهد در اینگونه دعاوی میتواند بسیار موثر واقع شود. جناب آقای علی ابراهیم مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد با داشتن سوابق فراوان در دعاوی کیفری و جنایی می تواند شما را در اینگونه پرونده ها کمک نماید. ایشان همچنین یک وکیل حقوقی خوب در مشهد نیز می باشد.

لزوم استفاده از وکیل در جرایم کیفری

جرایم کیفری از آنجایی که موجب برهم زدن نظم جامعه شده دارای مجازات سختگیرانه تری نسبت به جرایم حقوقی می باشند. از این رو مشورت با وکیل کیفری در مشهد برای رسیدگی به پرونده های کیفری الزامی است. یک وکیل مجرب کیفری به خوبی با انواع جرایم کیفری و مجازات آن ها آشنایی دارد و با تخصص و دانش به روز خود در زمینه جرم کیفری بهترین مشاور شما خواهد بود تا بتوانید از قانون تقاضای کاهش و یا تخفیف در مجازات داشته باشید یا بتوانید بیگناهی خود را اثبات کرده و تبرئه شوید.

حقوق جزا به چه معناست و چه ویژگی هایی دارد؟

حقوق جزا یک از مهمترین شاخه های حقوق عمومی می باشد که به معنی قواعد کلی حاکم بر تحقق جرایم و ضوابط معین از سمت دولت در مجازات ها می باشد.

  • نظارت بر مجازات: با تجه به اهمیت حفظ نظم در جامعه دولت موظف می باشد تا قوانینی کیفری ، نظم عمومی حفظ نماید. نظارت بر نحوه اجرای مجازات، تامین مقررات با زبان آمرانه قانونی از ویژگی های حقوق جزا می باشد.
  • ضمانت اجرای مقررات: به منظور ضمانت اجرایی در کنترل و برخورد با جرایم، دولت در امور حقوقی، تجاری و مدنی از حقوق جزا استفاده می کند.
  • تناسب مجازات کیفری با شخصیت اشخاص: در دعاوی مدنی شناخت متهم و شاکی اهمیت چندانی ندارد اما در دعاوی کیفری شناخت شخصیت واقعی طرفین و دانستن انگیزه ی ارتکاب جرم بسیار مهم است.
  • اعاده حیثیت افراد: از انجایی که در دعاوی کیفری حیثیت، شرف جان، مال و آزادی افراد در خطر می باشد به همین منظور حقوق جزا مسئولیت اعاده حیثیت اشخاص در جامعه را دارد. اگر افرادی اقدام به تضییع حقوق شخص یا اشخاصی بنمایند امکان شکایت و رسیدگی به موضوع در محاکم کیفری وجود دارد. وکیل خوب کیفری در مشهد می تواند به اینگونه دعاوی رسیدگی نماید.

به اقداماتی که شاکی برای احقاق حقوق خود در مقابل تضییع کننده حقوق از دستگاه قضاء و نهاد عدالت کیفری و در مراجع کیفری انجام می دهد، پرونده کیفری می گویند. دعاوی کیفری از جمله، جعل امضا، سرقت، قتل عمو و غیر عمد، تهدید آدم ربایی، کلاه برداری ضرب و جرح، افترا، جرائم پزشکی (وکیل خوب جرائم پزشکی در مشهد)، مزاحمت تلفنی، خیانت در امانت می باشد.

نحوه رسیدگی به پرونده قضایی چگونه است؟

در ابتدا طرح شکایت و شورع تحقیات طی مراحل ارسال اظهارنامه و رسیدگی به ابتدایی دادگاه اولیه می باشد. زمانی که قاضی دادگاه و دادسرا هردو جرم متهم را اثبات کنندف رای مجازات صادر می شود. بعد از صادرشدن حکم متهم می تواند تقاضای تجدید نظر نماید که در این شرایط اگر تقاضای او رد شود مجازاتی که برای او صادر شده می تواند اعمال شود.