شهر مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که هواره مملو از مسافر از اقصی نقاط ایران و همچنین کشورهای دیگر بوده و به همین دلیل بیشتر از مناطق دیگر در معرض انواع جرائم مانند سرقت یا به اصطلاح دزدی می باشد. اگر در شهر مشهد زندگی می کنید و به دنبال بهترین وکیل سرقت در مشهد می باشید ما به شما آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری یکی از باتجربه ترین وکلا در مشهد در زمینه انواع سرقت را به شما معرفی می کنیم.

برای مشاوره با بهترین وکیل حقوقی در مشهد در زمینه سرقت و موارد دیگر با تجربه کاری بالا با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید.

لزوم انتخاب بهترین وکیل سرقت در مشهد

سرقت ازدسته جرایمی است که باعث به هم خوردن نظم وامنیت جامعه می شود وایجاد ناامنی درجامعه می نماید این جرم علاوه برجنبه ی خصوصی،جنبه ی عمومی نیزدارد. بدین مفهوم که بارضایت شاکی، مجازاتی برای فرد سارق درنظرگرفته می شود که بارضایت می تواند تخفیف یابد. اگر قصد تشکیل پرونده در زمینه سرقت در مشهد و یا هر شهر دیگری را دارید باید به چند نکته دقت کنید.ابتدا باید یک وکیل سرقت در مشهد باتجربه انتخاب کنید که در این زمینه تجربه کافی داشته باشد. شما می توانید به بررسی پرونده های موفقی که وکیل در مشهد در زمینه سرقت در مشهد داشته بپردازید.

نکته بعدی در بهترین وکیل سرقت در مشهد این است که حوزه کاری مرتبط با سرقت و دزدی باشد. اگر برای انتخاب بین دو وکیل با تجربه مردد بودید وکیلی را انتخاب کنید که پرونده های مشابه بیشتری داشته باشد.

سرقت در مشهد

همان طور که گفته شد شهر مشهد در معرض انواع جرائم مرتبط با سرقت می باشد. اگر مالباخته هستید با توجه به پیچیدگی هایی که یک پرونده سرقت می تواند داشته باشد بهتر است که حتما با یک وکیل سرقت در مشهد خوب و باسابقه مشورت کنید تا میزان موفقیت شما در پرونده مورد نظر افزایش یابد. زیرا سرقت ظاهرا ساده به نظر می سد اما از لحاظ قانونی انواع مختلف سرقت وجود دارد که برای اثبات هر کدام روش های متفاوتی هست که همگان از آن آگاه نیستند. 

تفاوت سرقت حدی وتعریزی

اماسرقت درقانون چه تعریفی دارد وانواع آن کدام است؟ دراین مطلب به اختصار درباره ی آن توضیح خواهیم داد. 

سرقت درقانون مجازات اینگونه تعریف شده است:طبق ماده ی 267:"سرقت عبارت است از ربودن مال متعلق به دیگری."بااین تعریف ذکر این نکته ضروری است که فرد حتی اگر ازدیگری طلبی داشته باشد نمی تواند باسرقت طلب خود را دریافت نماید زیرا در آن زمان تحت سیطره ومالکیت دیگری می باشد وفرد برای گرفتن طلب خودباید ازطریق قانونی اقدام نماید.

درقانون سرقت به دونوع  سرقت حدی وسرقت تعزیری تقسیم شده است وتفاوت میان این دوسرقت ازچند جنبه می باشد؛اول اینکه سرقت حدی ازفقه سرچشمه می گیرد اما سرقت تعزیری باتوجه به شرایط واوضاع واحوال جامعه توسط قانون گذار ایجادشده است.

 

دوم اینکه مجازات سرقت حدی ازنوع حدود می باشد که درشرع مشخص شده است به همین دلیل امکان تخفیف در آن وجودندارد اما سرقت تعزیری چون ساخته ی قانون گذار است شامل تخفیف درمجازات می گردد.

سوم اینکه سرقت حدی وسرقت تعزیری درشرایط تشکیل دهنده بایکدیگر متفاوت هستند واین عمده تفاوت میان این دوسرقت می باشد.

 

شرایط سرقت حدی:

 

به موجب ماده ی 268 قانون مجازات اسلامی سرقت در شرایط زیر حدی می باشد.

1-مال مسروقه شرعا مالیت داشته باشد

2-مال مسروقه درحرز باشد

3-سارق هتک حرز کند.

4-سارق مال را ازحرز خارج کند

5-هتک حرز وسرقت مخفیانه باشد

6-سارق پدر یاجدپدری صاحب مال نباشد

7-ارزش مال مسروق درزمان اخراج ازحرز معادل چهارونیم نخود طلای مسکوک باشد

8-مال مسروق ازاموال دولتی یاعمومی ووقف عام نباشد

9-سرقت درزمان قحطی صورت تگرفته باشد

10-صاحب مال ازسارق نزد مرجع قضایی شکایت کند

11-صاحب مال قبل از اثبات سرقت سارق را نبخشد

12-مال مسروق قبل از اثبات جرم به ملکیت سارق درنیاید

14-مال مسروق ازاموال سرقت شده یا مال غصب شده نباشد

 

سرقت تعزیری:

 

سرقت تعزیری، سرقتی است که فاقد یکی ازشرایط مذکور درسرقت حدی باشد که مجازات آن طبق ماده ی 661 قانون تعزیرات 3ماه ویک روز تا2سال حبس وتا74ضربه شلاق می باشد اما مجازات سرقت حدی طبق ماده 278 قانون مجازات اسلامی بسته به مرتبه ی سرقت یکی ازموارد زیر می باشد:

 

الف) در مرتبه ی اول قطع 4 انگشت دست راست به طوری انگشت شست و کف دست باقی بماند.

ب) در مرتبه ی دوم قطع پای چپ از پایین برآمدگی به نحوی که نصف قدم و مقداری از محل مسح باقی بماند.

ج) درمرتبه ی سوم حبس ابداست

ت) درمرتبه ی چهارم اعدام است هرچند سرقت درزندان باشد.