اگر در زمینه طلاق توافقی در مشهد به مشاوره نیاز دارید تماس بگیرید.

منظور از طلاق توافقی، طلاقی است که در آن زوجین در مورد اصل طلاق و شرایط دیگر چون مهریه، نفقه، و ... اتفاق نظر دارند و در صورت توافق کامل انجام می شود. بنابراین با سپردن کار به یک وکیل طلاق توافقی در مشهد و پس از طی شدن مراحل طلاق توافقی که در ادامه گفته می شود، طلاق توافقی می گیرند. به ظاهر امری ساده است اما با توجه به جزییات دادنامه مانند مهریه، قبول بذل و.. با توجه به اینکه بار حقوقی این مفاهیم مهم و پیچیده است امری تخصصی می باشد و نیاز به وکیل حقوقی خوب در مشهد که در این زمینه باتجربه باشد می باشد.

طلاق توافقی چه شرایطی دارد

  • از آنجایی که پروسه طلاق توافقی، پیچیدگی هایی دارد و طولانی می باشد، قبل از بیان مراحل طلاق توافقی به بیان شرایط آن می پردازیم. در صورتیکه زوجین بخواهند در کوتاهترین زمان، طلاق توافقی انجام بپذیرد بهتر است که پرونده را به یک وکیل خوب طلاق توافقی بسپارند زیرا در غیر این صورت باید بدانند که پرونده طلاق توافقی حداقل سه ماه زمان می برد.
  • لازم نیست که هرکدام از زوجین یک ویل خصوصی بگیرند، بلکه هردو می توانند پرونده را به یک وکیل بسپارند. گاهی هم امکان دارد یکی از زوجین اصرار به داشتن وکیل داشته باشد و دیگری ترجیح بدهد، خود پروسه و تشریفات طلاق توافقی مثل ثبت دادخواست یا پیگیری در دادگاه و امثال این موارد را انجام دهد.
  • با توجه به شرایط و الزامات حاضر که ایجاد شده است و به موجب بخشنامه ای که از سوی قوه قضائیه ضرروی اعلام شده و تقریبا در سرتاسر ایران و مشهد انجام می شود و درآن اجبار شده که غربالگری و مشاوره با حضور زوجین انجام شود و طی آن  نیز گواهی صادر می شود که ارائه آن به دادگاه خانواده الزامی است.

مراحل طلاق توافقی

در ادامه مطلب به توضیح مراحل گام به گام طلاق توافقی در مشهد می پردازیم. توجه داشته باشید که با اعطای وکالت به یک وکیل خوب طلاق توافقی این پروسه آسان تر می شود.

  • در مرحله اول لازم است که هریک از زوجین به سامانه نوبت دهی طلاق و ثبت اطلاعات خود نسبت به انجام طلاق توافقی اقدام کنند. سپس انجام مشاوره خانواده و غربالگری طلاق توافقی ضروری می باشد که در طی این جلسات گواهی ععدم انصراف از طلاق دریافت کنند.
  • دومین مرحله تقدیم دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد.
  • در مرحله سوم پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، می بایست منتظر تعیین وقت حضور در دادگاه باشید که به وسیله ابلاغ الکترونکی ساماننه ثنا به اطلاع زوجین خواهد رسید.
  • مرحله چهارم حضور زوجین و یا وکلا در دادگاه خانواده در زمان مقرر در ابلاغیه لازم است.
  • مرحله پنجم انجام مشاوره در دادگاه پس از پرداخت هزینه مشاوره می باشد. ابتدا سعی در مصالحه و سازش زوجین دارند و در صورت واقع نشدن مصالحه بین طرفین و ااصرار ایشان یا وکلا به وقوع طلاق، مشاور خانواده نسبت به مصلحت اظهار نظر می نماید و توافقنامه توسط مشاور تکمیل و به امضا طرفین می رسد و به دادگاه داده می شود تا گواهی عدم امکان سازش صادر شود.
  • احراز بارداری یا عدم باردای زوجه برای صدور گواهی عدم امکان سازش الزامی می باشد.
  • در مرحله بعد زوجین می بایست در دادگاه حضور یابند تا بر اساس احراز علقه زوجه و با توجه به مواردی چون گواهی عدم انصراف از طلاق، محتویات پرونده و توافق زوجین اقدام به صدور رای و گواهی عدم امکان سازش نماید.
  • در نهایت زوجین یا وکلای ایشان سه ماه فرصت دارند تا با ارائه گواهی به دفتر طلاق، نسبت به جاری صیغه طلاق و ثبت آن اقدام کنند.