پزشک موظف است که در کار خود متعهد باشد. در برخی موارد ممکن است پزشکان در صورت قصور یا بی مبالاتی دچار اشتباهاتی شوند که به جرایم پزشکی معروف می باشد. در اینگونه موارد و در صورت وقوع جرایم پزشکی می توان با مشورت از یک وکیل خوب جرایم پزشکی در مشهد روال پرونده را پیش برد و درخواست مجازات لازم را داشت.

بهترین وکیل جرایم پزشکی مشهد

وکیل قصور پزشکی در مشهد شخصی است که وکالت پرونده های مرتبط با خطاها و یا جرایم پزشکی در مشهد را به عهده می گیرد. گاهی پزشکان در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و باعث می شوند صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد آید و گاهی در اثر خطا و اشتباه موجب آسیب به بیمار می شوند. این گونه اعمال گرچه ممکن است از روی عمد نباشد اما جرم شناخته شده و می توان علیه پزشک شکایت کرد. از آن جایی که اثبات جرایم پزشکی معمولا پیچیده و سخت و زمانبر است برای دفاع همه جانبه از حقوق خود در زمینه خطای پزشکی و یا قصور پزشکی بهتر است از یک وکیل جرایم پزشکی در مشهد کمک بگیرید. در صورت انتخاب یک وکیل جرایم پزشکی خوب در مشهد می توانید با خیال آسوده تری منتظر نتیجه مطلوب باشید. زیرا وکیل با آشنایی با تبصره های قانونی مربوط به جرایم پزشکی بهتر از هر شخص دیگری می تواند شما را راهنمایی کرده و از حقوق قانونی شما دفاع نماید. وکیل باتجربه جرایم پزشکی در مشهد که سابقه رسیدگی به پرونده های مشابه در زمینه قصور پزشکی در مشهد را داشته باشد به خوبی از مسیر پیش رو آگاهی دارد.

وکالت

تعریف جرائم پزشکی

اگر در صورت قصور و یا عمد توسط پزشک به بیمار آسیب برسد، چنانچه عمدی و یا غیر عمد  باشد، بر اساس قانون با او رفتار خواهد شد توجه داشته باشد که تخلف انتظامی محسوب می شود. در برخی موارد امکان دار که علاوه بر تحمل کیفر و خسارت، پروانه پزشکی فرد متخلف تعلیق یا لغو شود. تخلفات پزشکی که بر اساس سهل انگاری در انجام وظایف هستند که پزشک خلاف مقررات تعیین شده صنفی رفتار می کند و مرجع رسیدگی به آنها دادسرای انتظامی پزشکی است اما جرایم پزشکی توسط پزشک و تیم پزشکی انجام می شود و طبق قانون مجازات اسلامی شامل مجازات هستند.

مصادیق جرایم پزشکی

اگر مطابق ماده 322 قانون مجازات اسلامی پزشک قبل از انجام عمل یا درمان از بیمار یا همراه او امضا برائت بگیرد اما در عین حال وظایف خود را به درستی انجام ندهد و احتیاط لازم را ننماید و کار خود را درست انجام ندهد مسئولیت کیفری پزشک منتفی نمی شود. از سری موارد جرایم پزشکی به وارد زیر اشاره می شود:

  • اگر پزشک اسرار بیمار را فاش کند، طبق ماده 648 قانون مجازات اسلامی تا یک سال حبس مجازات می شود.
  • صادر کردن گواهی بر خلاف واقعیت توسط پزشک، مسئولان و صاحبان تخصص جرمی کیفری می باشد.
  •  کلاهبرداری مثل تبلیغات پزشکی دارویی برای اغفال کردن مردم
  • در عمل جرحی جنایت انجام شود برای مثال هنگام عمل جراحت کلیه، پزشک کیه بیمار را بدون دلیل بیرون آورد.
  • عدم رعایت مقررات پزشکی، مواد دارویی، مواد آشامیدنی و خوردنی
  • اگر پزشک از نسخه رمزی استفاده ند به صرتیکه نسخه فقط قابل خواندن توسط فقط یک داروخانه خاص باشد و به  صورت رمزی بین پزشک و داروخانه باشد و قابل خواندن توسط داروخانه ی دیگر نباشد به چهار ماه حبس مکوم می شود.
  • عدم رعایت  موارد جلوگیی از بیماری های واگیر دار.

بهتر است در صورت مواجه با اینگونه جرایم برای پیگیری پرونده و مجازات افراد متخلف و احقاق حقوق خود در زمینه پزشکی از مشاوره و حضور یک وکیل خوب جرائم پزشکی در  مشهد بهره گیری نمایید.

مجازات جرائم پزشکی چیست؟

  • درمورد فشای اسرار بیمار توسط پزشک مجازات او سه ماه تا یکسال حبس و یا 1 میلیون و500 هزار ریال تا 6 میلیون ریال جزای نقدی می باشد.
  • در صورتی که قصور پزشک در اعمال پزشکی ثابت شود طبق قانون به پرداخت دیه (وکیل خوب دیه در مشهد) محکوم می شود.

مراجع رسیدگی به شکایات پزشکی

در صورت وقوع اینگونه جرایم لازم است که شاکی با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی قوه قضاییه و تنظیم شکوائیه علیه پزشک و با داشتن اسناد و مدارک، برای اخذ دستور معرفی به کمیسون پزشکی قانونی به دادسرای محل جرم در مشهد مراجعه کند. رسیدگی به تخلفات در صلاحیت دادسرای ویژه امور پزشکی می باشد. در صورتی که دیه زیر پنج میلیون ریال باشد، شورای حل اختلاف پزشکی مرجع مربوطه به این موارد می باشد.