اگر به وکیل طلاق فوری در مشهد نیاز دارید، این متن را بخوانید.

وکیل طلاق فوری در مشهد

با توجه به مشکلات زیادی که امروزه در بین زوجین جوان شکل میگیرد راه های متفاوتی برای جدایی وجود داد که از سریع ترین شیوه های طلاق، طلاق فوری می باشد . در این مطلب راه های حقوقی که برای طلاق فوری به شما کمک می کن مورد مرود بررسی قرار گرفته است و بریا دریافت اطلاعات بیشتر با یک وکیل طلاق فوری در مشهد مشورت کنید.

همچنین بخوانید: وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد

طلاق فوری

طلاق فوری همان طلاق توافقی یا سریع می باشد. در طلاق توافقی زوجین به توافق رسیده و به جای طی کرد مراحل طولانی طلاق یک طرفه، در سریع ترین مان از هم جدا می شوند. در این نوع طلاق زوجین دوستانه از ه جدا می وشند و حرمت بین ایشان از بین نمی رود. در این نوع طلاق توافقات بر روی مسائل مالی غیر مالی باید انجام شود.

در چه مواردی نوع طلاق، فوری یا توافقی می باشد

  • اگر طرفین توافق داشته باشند

اگر بین زوجین توافقات انجام شود وو هردو به یک تیجه برسند برای انجام طلاق باید به یک دفتر وکالت مراجعه کرده و پرونده خود را به یک وکیل طلاق فوری در مشهد واگذار کنند.

  • اگر زن از مرد وکالت در طلاق داشته باشد

در یکی از دفاتر اسناد رسمی مرد به زوجه وکالت با انتخاب نوع طلاق می دهد و طبق آن زن هر زمان که بخواهد می تواند بد حضور مرد  با گرفتن وکیل، از زوج طلاق بگیرد.

  • اگر مرد در سند عقد نکاح یا به صورتی شرط ضمن عقد به زوج وکالت دهد

در ضمن عقد نکاح چون به اصطلاح حقوقی ازدواج عقد لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر زوج (موکل) نمی تواند زوجه (وکیل) را عزل کند. در این نوع در صورتی که تصریح به اختیار انتخاب نوع طلاق نیز شده باشد زوجه در زمان جدایی وکالت را توافقی انجام می دهد.

طلاق توافقی یا طلاق فوری چه مراحلی دارد

  • تنظیم توافق­نامه بین زوجین که با مراجعه به وکیل، امکان تنظیم توافقی درست­تر که مغایر با قوانین نباشد، بیشتر است. در توافق­نامه ­ی طلاق توافقی، مسائلی مانند مهریه، تقسیم دارایی ­ها، حضانت فرزند و از این دست مورد بررسی و توافق قرار می­گیرند.
  • مراجعه به نهادهای ذی ربط برای اخذ نوبت مرکز مشاوره و همچنین جلسه­ ی دادگاه خانواده در حضور قاضی
  • مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق برای جاری شدن صیغه طلاق

 

طلاق توافقی و فوری به شیوه ای که در فوق توضیح دادیم سریع ترین راه برای پایان دادن به زندگی مشترک می باشد. چرا که طلاق فوری نسبت به دیگر راه­ها و شیوه­ های ممکن طلاق، پیچیدگی کمتری داشته و روند قضایی و اداری ساده ­تری دارد و نتیجه ی آن منافع طرفین را تضمین می نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با یک وکیل طلاق توافقی در مشهد مشورت کنید.

نکات مهم طلاق فوری

  • در صورتی که حتی یک مورد از موارد توافقنامه ، مورد رضایت طرفین نباشد، طلاق توافقی نخواهد بود.
  • در صورت که حق اعتراض و فرجام خواهی در فرم توافق نامه زوجین ساقط نشده باشد از زمان صدور دادنامه باید ۴۴ روز زمان سپری شود تا بتوان رای را اجرا نمود. بدیهی است، در صورت اعتراض در این مدت دادنامه طلاق باطل خواهد گردید.
  • در صورتی که زوجه از شوهر خود وکالتنامه طلاق داشته باشد می‌تواند برای طلاق توافقی اقدام نماید.
  • در صورتی که پس از صدور دادنامه زن حاضر به اجرای صیغه طلاق نباشد، چون حق طلاق با مرد است، مرد می‌تواند با طی مراحل قانونی نسبت به اجرای صیغه طلاق به تنهایی اقدام نماید. برای اطلاع از قوانین مربوط به این موضوع با موسسه تماس بگیرید.
  • چنانچه زن در هنگام طلاق باکره باشد، نصف مهریه به او تعلق می‌گیرد. همچنین بدون ازدواج دوم می‌تواند نسبت به حذف نام همسر از شناسنامه خود اقدام نماید.
  • در صورتی که زن در توافقنامه بین زوجین، مهریه را بخشیده باشد، باید حتما در رای دادگاه ذکر گردد، در غیر این صورت زن در زمان عده می‌تواند به مهریه خود رجوع کند.
  • در صورتی که زوجه در زمان عده طلاق توافقی به مهریه خود رجوع کند، مرد می‌تواند از طلاق رجوع نماید و همسر خود را طلاق ندهد.
  • چنانچه زوجه به صورت محضری و در دفتر اسناد مهریه خود را بخشوده باشد، حتی در  زمان عده نمی‌تواند به مهریه خود رجوع کند.