اگر به وکیل قاچاق انسان در مشهد نیاز دارید این متن را بخوانید.

وکیل قاچاق انسان در مشهد

قاچاق انسان انواع مختلفی دارد. قاچاق انسان دارای سه عنصر اصلی، عمل، وسیله و هدف است. سوء استفاده های جسمی و جنسی، باج گیری، دستکاری احساسی وحذف اسناد رسمی توسط قاچاقچیان برای کنترل قربانیان خود استفاده می شود. استثمار می تواند در کشو زادگاه قربانی، هنگام مهاجرت یا در یک کشور خارجی انجام شود. در شرایط این چنینی یک وکیل قاچاق انسان در مشهد میتواند با تجربه و درایت خود شما را در این امر یاری نماید.

قاچاق انسان

از تجارت های غیر قانونی میتوان به قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و قاچاق جنگ افزار نام برد. قاچاق انسان عبارت است از وارد یا خارج کردن مجاز  و غیر مجاز فرد یا افراد از مرز های کشور با اکراه و اجبار و تهدید و نیرنگ و سوء استفاده از موقعیت و قدرت به قصد بیگاری، سوء استفاده تجاری جنسی و بردگی.

 سالانه میلیون ها مرد و زن و کودک در سرتاسر جهان قاچاق می شوند. این امر می تواند در جامعه ای اتفاق بیافتد و قربانیان می توانند در هر سن و نژادی، جنسیت و ملیتی باشند. قاچاقچیان ممکن است از خشونت یا وعده های دروغین مبنی بر مشاغل با درامد خوب یا روابط عاشقانه برای قربانی کردن قربانیان در شرایط قاچاق استفاده کنند. ترس از قاچاقچیان یا ترس از اجرای قانون اغلب قربانیان را از درخواست کمک با می دارد و قاچاق انسان را به یک جنایت پنهان تبدیل می کند.

اولین بار در سال ۱۳۱۲ جرم قاچاق در قانون نگاشته شد. ماده ۴۵ این قانون به این صورت می‌باشد: "مقصود از قاچاق اسلحه، وارد کردن به مملکت و یا صادر کردن از آن یا خرید یا فروش و یا حمل و نقل و یا مخفی کردن و یا نگاه داشتن آن است در داخل مملکت مقصود از قاچاق اشیای ممنوع‌الورود یا ممنوع‌الصدور وارد کردن اشیای ممنوع‌الورود است به خاک ایران در هر نقطه از مملکت‌که اشیای مزبور کشف شود و یا خارج کردن اشیای ممنوع‌الصدور و یا تسلیم آن است به متصدی حمل و نقل و یا هر شخص دیگری برای خارج کردن و یا هر نوع اقدام دیگری برای خارج کردن از مملکت"

 

عوامل وقوع قاچاق انسان چیست

  • نداشتن مدارک هویتی
  • فقر فرهنگ
  • تعصب ناروا
  • توریسم جنسی
  • بی سرپرستی
  • فقر

مجازات قاچاق انسان

 بر اساس ماده 8 قانون مبارزه با قاچاق انسان تمام ابزار و وسایلی که برای قاچاق انسان استفاده شده به نفع دولت ضبط می شود. همچنین مجازات قاچاق انسان به حبس از  تا 10 سال و پرداخت جریمه نقدی معادل با دو برابر وجوه یا اموال حاصل از جرم می باشد. اگر جرم قاچاق انسان انسان نیمه کاره باشد و و به نتیجه نرسدو متهم بازداشت شود مجازات ان از 6 ماه تا 2 سال به عنوان شروع به جرم می باشد و مجازات همکاری در این جرم به حبس از 2 سال تا 5 سال می باشد. هر تبعه ایرانی که خارج از کشوز مرتکب این جرم شود مشمول مقررات در قانون ایران خواهد بود.

مهاجرت غیر قانونی یا قاچاق بردن افراد و قاچاق انسان

  • مهاجرت غیر قاونی افراد کاری است که شخص به خارج از کشور برده می شود اما جرم قاچاق انسان لزوما محدود به خارج کشور نمی باشد.
  • کسانی که مهاجرت غیر قانونی می کنند و به خارج از کشور می روند از کاری که اناجم داده اند راضی هستند ولی قربانیان قاچق انسان از شراایط خود راضی نیستند.
  • مهاجرانی که به صورت غیر قانونی به خارج از کشو می روند می توانند هرکاری را انجام دهند اما قربانیان قاچاق انسان، ازادی محدود دارند و در برخی موارد مجبور به اناجم کارهایی هستند که مطابق میلشان نیست.
  • اشخاصی که به صورت غیر قانونی (وکیل مهاجرت در مشهد) به خارج از کشور می روند به کسانی که اناها را از مرز خارج می کنند مبلغی می دهند اما عاملان قاچاق در مقابل کارهایی که اشخاص برایشان نجام می دهند مبلغی را دریافت می کنند.