اگر برای مشکلات حقوقی و کیفری خود به وکیل پایه یک دادگستری در مشهد نیاز دارید این متن را بخوانید.

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

اگر برای حل مشکلات خود به دنبال یک وکیل خوب هستید بهتر است در ابتدا با بدانید که یک وکیل خوب پایه یک دادگستری در مشهد چه ویژگی های باید داشته باشد. از آنجایی که ممکن است اکثر افراد در طول زندگیشان دچار اختلافات حقوقی، خانوادگی و یا کیفری می شوند. بر این اساس نیازمند مشاوره با یک وکیل خوب بایه یک دادگستری خبره در زمینه مورد نظر هستند که با خیال راحت پرونده های خود را به او واگذار کنند.

همچنین بخوانید: وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

                                         بهترین موسسه حقوقی در مشهد

وکیل چه کسی است؟

یه شخصی گفته می شود که برای انجام کارهای حقوقی از سمت شخصی دیگر برای عقد وکالت و انجام امور مامور می شود. حتما تا به حال عبارات وکیل دادگستری، وکیل اداری، وکیل پایه یک، وکیل پایه دو و وکیل معاضدتی و... را شنیده اید. وکیل پایه یک دادگستری با تجربه ترین و متخصص ترین انواع وکلا است که بر تمام امور حقوقی و وکالت تجربه دارد.

وکیل پایه یک دادگستری چه ویژگی هایی باید داشته باشد

  • باید حداقل دارای مدرک لیسانس  حقوق را داشته باشد.
  • در آزمون وکالت پذیرفته شده باشد.
  • دوره کارآموزی وکالت را گذارنده باشد.
  • صلاحیت  در شرایط عمومی، اخلاقی و مذهبی داشته باشد.
  • دوره وکالت پایه دو (مخصوص وکلای ماده 187) را به پایان رسانده باشد.
  • آزمون­ های تشریحی و مصاحبه ­های علمی را با موفقیت طی کرده باشد.

افرادی که موارد فوق را گذرانده باشند، درجه وکیل پایه یک دادگستری را دریافت می کنند و می توانند در هر گونه محاکم حقوقی و کیفری بدون محدودیت به پذیرش وکالت اقدام کنند.

گرفتن درجه وکالت پایه یک دادگستری به دو دسته تقسیم می شود

  • درجه اول

اشخاصی که پس از قبولی در ازمون وکالت کانون وکلا به عنوان کار اموز آغاز به فعالیت می کنند که این دسته از افراد پس از به اتمام رساندن دوره کارآموزی می بایست در آزمونی تحت عنوان آزمون اختبار شرکت کرد و در صورت دریافت نمره قبولی پروانه وکالت دادگستری را دریافت خواهند کرد.

  • درجه دوم

دسته دوم اشخاصی هستند که از طریق شرکت در آزمون مشاوران قوه قضاییه برای اخذ پروانه وکالت اقدام می کنند که این دسته از اشخاص پس از قبولی در آزمون می بایست مراحل مصاحبه را طی کره و پروانه وکالت را دریافت کنند. در گذشته اشخاصی که در آزمون مشاوران شرکت می کردند پروانه وکالت پایه دو را اخذ می کردند و پس از گذشت مدتی پروانه وکالت پایه یک را دریافت می کردند اما این سیستم رد شد و قبول شدگان آزمون مشاوران پس از قبولی و طی 18 ماه کارآموزی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری می توانند فعالیت کنند.

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد چه وظایفی دارد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد میتواند با عنوان وکیل پایه در داگداه خانواده، در امور حقوقی، در امور ثبتی، در امور ملکی، و انجام مشاوره حقوقی امور وکالت به فعالیت بپردازد. بر اساس ماده 656 قانون مدنی: "وکالت عقدی است که به موجب ان یک از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید." به این معنا که وکیل پایه یک دادگستری به عنوان نماینده موکل خود در اموری که به اون وکالت داده است محسوب می شود و میباست اقداماتی را انجام دهد که صداقت سن نیت داشته باشد. اگر وکیل پایه یک داگستری در مشهد در انجام امور، مصلحت موکل را رعایت نکند رفتار وکیل غیر نافذ است و بر اساس  ماده 666 قانون مدنی: " هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفا وکیل مسبب ان محسوب می گردد مسئول خواهد بود." به عبارتی دیگر گار وکیل پایه یک دادگستری در انجام اموری که باعث ایجاد خسارت به موکل شود تقصیر داشته باشد، مسئول جبران خسارت موکل، وکیل می باشد.