انتخاب یک وکیل خوب و باتجربه برای حل پرونده های عمومی بسیار مهم است. شما نیاز دارید تا با انتخاب یک وکیل خوب بتوانید اطلاعات کافی درباره پرونده مورد نظر خود داشته باشید. آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری یکی از باتجربه ترین وکلا در مشهد می باشند و می توانند به شما در حل پرونده هایتان کمک کنند و در صورت نیاز به وکیل کلاهبرداری در مشهد با ایشان تماس بگیرید.

وکیل کلاهبرداری در مشهد

از آنجا که کلاهبرداران افراد باهوشی هستند و افراد فریب خورده نیز به دلیل قضاوت دیگران و ترس از ساده لوح دانستن، تمایلی به گزارش وقوع جرم ندارند، لذا در جوامع تعقیب و دستگیری کلاهبرداران طبق آمارهای ارائه شده بسیار دشوار خواهد بود. کلاهبرداری های بزرگ بیشتر در شرکت ها و موسسات بزرگ تجاری رخ می دهد و صاحبان و سهامداران چنین شرکت هایی به دلیل جلوگیری از کاهش اعتبار خود در نزد مردم و احتمال عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه ، از گزارش وقوع جرم کلاهبرداری خودداری می کنند.

 

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری از طریق توسل توأم با مسئولیت به وسایل متقلبانه (در کلاهبرداری رایانه ای موضوع بردن خدمات دیگری است)در عمل کلاهبرداری ، شخص کلاهبردار با توسل به رفتار متقلبانه و فریب دهنده ، طوری عمل می کند که صاحب مال فریب خورده و با رضایت کامل آن را در اختیار شخص کلاهبردار قرار می دهد.

طرح شکایت کیفری توسط وکیل کلاهبرداری در مشهد

با توجه به پیچیدگی های جرم کلاهبرداری پیشنهاد می شود که قبل از طرح شکایت کیفری با یک وکیل کلاهبرداری در این خصوص مشورت شود؛ چرا که اثبات ارکان این جرم بر عهده شاکی می باشد و نا آگاهی در نحوه شکایت می تواند موجب تضییع حق مالباخته شود.

وکیل کلاهبرداری، امکان دفاع از اتهام کلاهبرداری و طرح پرونده کلاهبرداری را دارد. دروغ، در هیچ یک از قوانین کیفری جرم انگاری نشده است. اما وقتی دروغ با بردن مال غیر، توأم می‌شود، می‌تواند جرم کلاهبرداری را محقق نماید. وکیل کلاهبرداری، امکان تشخیص وقوع کلاهبرداری یا سایر جرایم و یا اینکه اصولا موضوع مطروحه، مشمول حکم کلاهبرداری قرار می گیرد یا خیر، مشاوره حقوقی ارائه می‌نماید.گاهی اوقات مرز بین دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی، آن چنان باریک است که جز مشاوره با وکیل کیفری و متخصص کلاهبرداری، امکان یافتن راه حل مناسب جهت طرح دعوا، وجود ندارد.

روش‌های اثبات کلاه‌برداری

ادله اثبات کلاهبرداری همچون دیگر جرائم است که عبارتنداز:

اقرار

اسناد رسمی یا عادی

شهادت

امارات یا نشانه های وقوع جرم (با استناد به قانون یا نظر قاضی)

علم قاضی

تحقیقات محلی

همانطور که گفته شد غالباً به دلیل هوشمندانه بودن روش‌های کلاهبرداری ، تهیه مدارک و مستندات ، دشوار و پیچیده است؛ که در چنین شرایطی یک وکیل کلاهبرداری می‌تواند با زبدگی و وقوف بر پیچ‌ و خم‌های حقوقی رایج ، چنین دشواری‌هایی را مرتفع سازد.

 

مزایای استفاده از وکیل کلاه‌برداری در شکایت کلاه‌برداری

مدت زمان اثبات جرم کلاهبرداری کمتر میباشد.

نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.

در صورت شناسایی اموالکلاهبردار وکیل میتواند سریعا آنها را توقیف کند.

وکیل میتواند بعد از محکوم شدن کلاهبردار به رد مال، برای استرداد مال اقدام کند.

وکیل میتواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.

 

مراحل طرح شکایت کلاه‌برداری

شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور کیفری دارید.

پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.

در این مرحله وکیل با تنظیم شکوائیه مراحل قانونی اثبات جرم کلاهبرداری را پیگیری می کند.

 

مدارک لازم برای شکایت کلاهبرداری

مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی

ارائه مدارک و مستندات در خصوص اموالی که مورد کلاهبرداری واقع شده است.